Honda Civic EK4 B16A2 vidaus degimo variklio eksploatacinių charakteristikų tyrimas panaudojant alternatyvius degalus – suskystintas naftos dujas
Vilniaus Gedimino technikos universitetas ; Vilniaus Gedimino technikos universitetas
Abstract
Mažėjantys naftos atsargų kiekiai, griežtėjantys ekologiniai reikalavimai, kylančios degalų kainos vis labiau skatina transporto priemonėse su vidaus degimo varikliais naudoti alternatyvius degalus: suskystintas naftos dujas (SND), suslėgtas gamtines dujas (SGD), vandenilį, metanolį, biodyzeliną ir kitus. Šiuo metu Lietuvoje labiausiai paplitęs alternatyvūs degalai yra SND. Šių degalų naudojimą Lietuvoje lemia pakankamai žema kaina bei palyginti nesudėtingas įrangos pritaikymas benzininiuose varikliuose. Populiarėjantis SND įrangos naudojimas labiau verčia nagrinėti šių alternatyvių degalų savybes ir jų panaudojimo specifiką. Straipsnyje yra nagrinėjama Honda Civic energetiniai ir ekologiniai rodikliai, varikliui dirbant alternatyviais SND degalais, keičiant SND sistemos valdymo bloko parametrus bei variklio uždegimo paskubos kampą. Gauti rezultatai yra lyginami su variklio, dirbančio benzinu, pagal gamintojo nustatytą valdymo bloko programą, rodikliais, pateiktos SND sistemos eksploatavimo rekomendacijos.
Keywords: suskystintos naftos dujos, benzinas, vidaus degimo variklis, teršalai, variklio galia, uždegimo paskubos kampas
Full Text:
PDF