Valstybinės reikšmės kelių naujos asfalto dangos ir rato sukibimo koeficiento tyrimas ir vertinimas
Vilniaus Gedimino technikos universitetas ; Vilniaus Gedimino technikos universitetas
Abstract
Kelio danga turi būti tokios tekstūros, kuri leidžia laiduoti rato sukibimo su danga koeficiento (RSDK) reikšmę, ne mažesnę kaip φL≥0,40 magistralinių kelių ir ne mažesnę kaip φL≥0,35 reikšmę krašto ir rajoninių kelių. Priimamos eksploatuoti naujos, rekonstruotos, regeneruotos ar padengtos paviršiaus apdaru kelio dangos RSDK reikšmė nustatoma blokuoto rato SRT−3 priekaba, jį stabdant kas 200 m. matuojamo kelio ilgio. Darbe pateikti 2011 ir 2012 metais išmatuotų valstybinės reikšmės kelių su nauju ar atnaujintu viršutiniu dangos sluoksniu RSDK statistiniai duomenys. Eksperimentiniai RSDK padėties ir sklaidos parametrai, jo normaliojo skirstinio teorinės tikimybių tankio kreivės leido nustatyti šio svarbiausio kelio dangos eksploatacinio rodiklio atitiktį normų reikalavimams tendencijas. Visų kelių RSDK aritmetiniai vidurkiai sumažėjo, o standartiniai nuokrypiai palyginti pagal Batleto kriterijų, statistiškai skyrėsi ir padidėjo tik magistralinių kelių.
Keywords: kelio danga, tekstūra, rato sukibimo su danga koeficientas (RSDK), SRT−3, statistiniai rodikliai, normų reikalavimai
Full Text:
PDF