16th Conference for Junior Researchers ‘Science - Future of Lithuania. Transport’

Biometano ir benzino mišinio įtakos kibirkštinio uždegimo variklio veikimo parametrams tyrimai

S. Pukalskas, Z. Bogdanovičius, J. Matijošius, M. Melaika, A. Rimkus, R. Vėgneris, P. Stravinskas, R. Zautra
Vilniaus Gedimino technikos universitetas ; Vilniaus Gedimino technikos universitetas; Alytaus kolegija
Abstract
Straipsnyje pateikiamas kibirkštinio uždegimo (KU) variklio veikiančio biometano (metano (CH4) 85 % ir anglies dvideginio (CO2) 15 %) dujomis ir benzino mišiniu energetinių ir ekologinių rodiklių tyrimas. Atlikus literatūros apžvalgą pastebėta kad biometano dujų priedas sumažina CO2, CH ir NOx koncentraciją išmetamosiose dujose kadangi metano dujos geriau maišosi su oru ir sudaro homogeninį degųjį mišinį. Bandymų rezultatai parodė, kad biometano dujų priedas sumažino CH ir NOx, tačiau padidino CO koncentraciją išmetamosiose dujose. Dėl didesnio dujų šilumingumo sumažėjo lyginamosios degalų sąnaudos, tačiau variklio efektyvusis naudingumo koeficientas, padidinus metano masės dalį degaluose virš 30 %, sumažėjo. Panaudojant eksperimentų metu nustatytas degalų sąnaudas, galios rodiklius, naudoto degalų mišinio sudėties duomenis ir įvedant juos į AVL BOOST skaitinio modeliavimo programą, gautos variklio darbo ciklo indikatorinio slėgio ir temperatūros reikšmės. Skaitinis modeliavimas rodo, kad papildomai tiekiant biometano dujas keičiasi variklio degiojo mišinio degimo procesas ir, siekiant optimizuoti variklio darbą, būtina reguliuoti uždegimo paskubos kampą.
Keywords: biometanas, išmetamosios dujos, kibirkštinio uždegimo vidaus degimo variklis, teršalai
Full Text: PDF
© 2013 Vilnius Gediminas Technical University, All rights reserved
Solution: Baltic institute of advanced technology