Optimalių keleivinių geležinkelio riedmenų parinkimo matematinis modelis vietinio susisiekimo maršrutuose
Vilniaus Gedimino technikos universitetas
Abstract
Tyrimai parodė, kad dažnai priemiestiniuose ir tarpmiestiniuose maršrutuose, kuriais kursuoja dyzeliniai traukiniai, didelė dalis keleiviams skirtų vietų būna neužimtos, dėl ko AB „Lietuvos geležinkeliai“ patiria didelių nuostolių. Ši problema gali būti sprendžiama parenkant optimalų vežimo potencialą kiekvienam maršrutui konkrečiai. Straipsnyje pasiūlytas naujas matematinis modelis, skirtas optimizuoti keleivinių riedmenų parinkimą vietiniuose maršrutuose, kuriame keleivių srautai ruože aprašomi baigtinių elementų metodu. Pagal pateiktą metodiką pasiūlytas optimalus riedmuo keleiviams vežti maršrutu Vilnius–Trakai. Išvadose aptartas matematinio modelio efektyvumas ir siūlymai, kaip jį tobulinti.
Keywords: keleivių vežimai, dyzelinis traukinys, automotrisė, baigtinių elementų metodas, keleivių srautai
Full Text:
PDF