1.9 TDI DYZELINIO VARIKLIO ŠILUMOS IŠSISKYRIMO PARAMETRŲ NUSTATYMO SUPAPRASTINIMO TYRIMAS
Abstract
Straipsnyje pateikta dyzelinio Audi variklio 1.9 TDI 1Z šilumos išsiskyrimo rodiklių nustatymo metodikos ir jos modifikavimo tyrimas. Šio tyrimo procese atilikto eksperimento duomenų apdorojimui ir darbo proceso modeliavimui panaudoti AVL BOOST BURN ir IMPULS programiniai paketai. Tyrime buvo sprendžiamas atvirkščias indikatorinio slėgio nustatymo iš šilumos charakteristikos duomenų uždavinys. Šilumos išsiskyrimo parametrų nustatymo supaprastinimui modifikuota T. Bulaty ir W. Glanzman metodika. Indikatorinio slėgio rodikliai, kurių nustatymas reikalauja papildomos brangios įrangos, buvo pakeisti objektyviais išmetamųjų dujų rodikliais. Šis modifikavimas leidžia supaprastinti eksperimentinius tyrimus bei leido atlikti pagrindinių variklio darbo parametrų modeliavimą iki 2% paklaidų ribose. Tyrimo rezultatas vertinamas itin svarbiu variklių bandymų lauko sąlygomis supaprastinimo atžvilgiu.