VANDENILIO DUJŲ ĮTAKA DYZELINIO VIDAUS DEGIMO VARIKLIO EFEKTYVUMO RODIKLIAMS
Vilniaus Gedimino technikos universitetas ; Vilniaus Gedimino technikos universitetas
Abstract
Straipsnyje pateikiamas dyzelinio variklio veikiančio su vandenilio priedu (10, 20, 30 l/min) energetinių ir ekologinių rodiklių tyrimas. Atlikus literatūros apžvalgą pastebėta, kad vandenilio dujų priedas pagerina dyzelino degimą, padidina indikatorinį slėgį, sumažina anglies dvideginio (CO2), angliavandenilių (HC), kietųjų dalelių koncentraciją, sumažina degalų sąnaudas. Bandymo rezultatai parodė, kad vandenilio dujų priedas sumažino variklio indikatorinį slėgį kinetinės degimo fazės metu. CO2 ir azoto oksidų (NOx) koncentracija neženkliai sumažėjo, HC – padidėjo. Kietųjų dalelių koncentracija variklio išmetamosiose dujose ženkliai sumažėjo. Tiekiant vandenilio dujas kaip priedą neženkliai sumažėja dyzelino sąnaudos. AVL BOOST programa atlikta degimo proceso analizė. Nustatyta, kad siekiant optimizuoti variklio darbą, naudojant vandenilio priedą, būtina reguliuoti dyzelino įpurškimo paskubos kampą.
Full Text:
PDF