Lengvojo automobilio NISSAN 200SX S14 dinaminio stovumo tyrimas
Vilniaus Gedimino technikos universitetas
Abstract
Automobilio stovumas – viena svarbiausių aktyvųjį saugumą sudarančių eksploatacinių savybių. Skiriami statinis ir dinaminis automobilio stovumas. Dinaminis stovumas nagrinėjamas per automobilio slydimą skersine kryptimi, kuris dažniausiai pasireiškia važiuojant dideliu greičiu, todėl šis parametras yra svarbus projektuojant automobilius bei parinkinėjant jų konstrukcinius elementus automobilių varžyboms. Straipsnyje nagrinėjamas lengvojo automobilio NISSAN 200SX S14 dinaminis stovumas, aprašoma masės centro aukščio nustatymo metodika ir pagal ją patikrintos minėto automobilio ribinio slydimo ir virtimo sąlygos. Analizuojama kokią įtaką skersinio virtimo bei slydimo leistinam didžiausiam greičiui posūkyje turi pakitusi tarpvėžės ilgio reikšmė.
Keywords: lengvasis automobilis, automobilio stovumas, tarpvėžės ilgis, masės centras, greitis, pakaba
Full Text:
PDF